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Some geocryological problems of railways and highways on permafrost of Transbaikal and Tibet

Valentin Kondratiev

In the proceedings of: GEO2010 Calgary: 63rd Canadian Geotechnical Conference & 6th Canadian Permafrost Conference

Session: T2-D

ABSTRACT: Over the last 12 years significant new construction of railroads and highways has occurred in Transbaikal and the adjacent territories, including China. Examples of geocryological problems associated with selected railroad and highway locations are presented. Operational reliability, assessment and monitoring needs are discussed. Emphasis is given to providing comprehensive geocryological exploration efforts, utilizing innovative and intelligent design solutions, allowing for timely and quality construction procedures as well as making provisions for necessary ongoing maintenance. Experience with anti-deformation measures, used for both the Russian and Chinese railroads and highways, utilizing both active and passive methods for strengthening the embankments on ice rich permafrost, is also presented. In addition, technical solutions involving anti-frost heaving devices for electrical contact-line railway and power line tower supports, is reviewed.

RÉSUMÉ: Au cours des 12 dernières années importants travaux de construction de nouvelles routes et des chemins de fer a eu lieu en Transbaïkalie et dans les territoires adjacents, y compris la Chine. Exemples de problèmes liés à géocryologiques de chemin de fer et les lieux choisis la route sont présentés. La fiabilité de fonctionnement, l'évaluation et des besoins de surveillance sont discutés. L'accent est accordée à la fourniture complète les efforts d'exploration géocryologiques, en utilisant des solutions de conception novatrice et intelligente, permettant des procédures de construction en temps utile et de qualité ainsi que des dispositions qui pour la maintenance nécessaire. L'expérience de la lutte anti-déformation, utilisé à la fois pour les chemins de fer russes et chinois et les autoroutes, utilisant à la fois active et passive des méthodes pour renforcer les digues sur la glace du pergélisol riche, est également présenté. En outre, les solutions techniques impliquant des dispositifs anti-gel pour le soulèvement de chemin de fer de contact ligne électrique et la tour de ligne électrique prend en charge, est passée en revue. 1 INTRODUCTION

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Cite this article:
Valentin Kondratiev  (2010) Some geocryological problems of railways and highways on permafrost of Transbaikal and Tibet in GEO2010. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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