Risk assessment of a road cut above Highway #1 near Chase, B.C.
Seyedeh Elham Shamekhi, Dwayne D. Tannant
In the proceedings of: GEO2010 Calgary: 63rd Canadian Geotechnical Conference & 6th Canadian Permafrost ConferenceSession: M3-A
ABSTRACT: An existing rock cut above Highway #1 near Chase B.C. will be pushed back to create space for a new passing lane. The existing rock cut has an average slope of 67° and a height up to 20 m above the highway. Failure of rock wedges is a potential hazard for this section of the highway. Photogrammetry-derived digital terrain models were used to map the structural geology and to identify the joint sets and the geometry of potential rock wedges. Probability-based limit equilibrium analyses predict an 8% annual probability for wedge failures. The elements at risk are identified and the risk to highway traffic was estimated. The ditch width is a key factor affecting the risk associated with impacts between a vehicle and the debris from a wedge failure. Compared to the existing ditch, current design guidelines reduce the risk by over an order of magnitude.
RÉSUMÉ: Une roche existantes coupe au-dessus la route 1 près de Chase en Colombie-Britannique sera repoussée à créer un espace pour une nouvelle voie de passage. La coupe de roche existante a une pente moyenne de 67° et une hauteur pouvant aller jusqu'à 20 m au-dessus de l'autoroute. Défaut de coins de roche est un danger potentiel pour cette section de la route. Photogrammétrie dérivés modèles numériques de terrain ont servi à cartographier la géologie structurale et d'identifier les ensembles de communes et de la géométrie de coins rocheux potentiels. Probabilité-analyses basées sur l'équilibre limite de prédire une probabilité annuelle de 8% pour les échecs coin. Les éléments à risque sont identifiés et les risques pour la circulation routière a été estimée. La largeur fossé est un facteur clé influant sur le risque associé à des impacts entre un véhicule et les débris d'une rupture en coin. Par rapport à la fosse, les lignes directrices de conception en vigueur de réduire le risque de plus un ordre de grandeur. 1 INTRODUCTION
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Seyedeh Elham Shamekhi; Dwayne D. Tannant (2010) Risk assessment of a road cut above Highway #1 near Chase, B.C. in GEO2010. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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