Investigation on parameters used in warning systems for rain-induced embankment instability
Chaminda Gallage, Taro Uchimura
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GEO2010 Calgary: 63rd Canadian Geotechnical Conference & 6th Canadian Permafrost ConferenceSession: M3-C
ABSTRACT: A number of instrumented laboratory-scale soil embankment slopes were subjected to artificial rainfall until they failed. The factor of safety of the slope based on real-time measurements of pore-water pressure (suction) and laboratory measured soil properties were calculated as the rainfall progressed. Based on the experiment measurements and slope stability analysis, it was observed that slope displacement measurements can be used to warn the slope failure more accurately. Further, moisture content/pore-water pressure measurements near the toe of the slope and the real-time factor of safety can also be used for prediction of rainfall-induced embankment failures with adequate accuracy.
RÉSUMÉ: Un certain nombre de remblais recrées en laboratoire ont été soumis a des précipitations artificielles jusqu'à leur défaillance. Le coefficient de sureté de la pente, basé sur des mesures en temps réel de la pression d'eau interstitielle and des propriétés du sol, a été calculé au fur et a mesure de la progression des précipitations. Sur la base de l'analyse de la stabilité du sol et des mesures calculées, on a pu observer que les mesures de déplacement de la pente peuvent être utilisées pour prévenir la défaillance de ladite pente de façon plus précise. De plus, la teneur en humidité à proximité de la base de la pente ainsi que le facteur de sécurité en temps réel peuvent également être utilisé avec une certaine exactitude pour prédire la défaillance de remblais causée par des précipitations. 1 INTRODUCTION
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Citer cet article:
Chaminda Gallage; Taro Uchimura (2010) Investigation on parameters used in warning systems for rain-induced embankment instability in GEO2010. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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title = Investigation on parameters used in warning systems for rain-induced embankment instability ,
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