Assessing the integrity of subsurface drainage system using Deflectograph residual life data
Morteza Zohrabi, Seema Karami
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GEO2011: 64th Canadian Geotechnical Conference, 14th Pan-American Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering, 5th Pan-American Conference on Teaching and Learning of Geotechnical EngineeringSession: Transportation Geotechnics
ABSTRACT: Drainage is one of the key factors that consider as a risk for the integrity of the pavement. In most cases, impact from longitudinal sub-surface drains or adjacent filter drain failure results in the damage mostly to the nears-side wheeltrack (NSWT), with less impact on the offside wheeltrack (OSWT). This paper aims to investigate if there is a relationship between the condition of the longitudinal drains and the residual life differences between the two wheeltracks of a given road, as obtained from Deflectograph surveys. This investigation has used historic Deflectograph survey results from some 20 road renewal schemes to test the hypothesis. The review focused on case studies in the SW of England where there were known drainage issues under the road. It was found that where there were no subsurface drains or failed carrier drains under the NSWT, the deflections were more than twice on the NSWT in comparison to the OSWT. This hypothesis was also tested on a wide range of road renewal schemes where GPR surveys had been undertaken and data was on the presence of moisture beneath the NSWT of a road. The historic Deflectograph data was as much as several years older than the GPR data in some cases. However, the review showed that in 40% of the total 60km length considered, there was a direct correlation between the presence of moisture under the road and the high deflections in the nearside edge of the road as compared to the lane centre.
RÉSUMÉ: Le drainage est un des facteurs clé qui réfléchissent comme un risque pour l'intégrité du pavement. La plupart du temps, l'impact de la sous-surface longitudinale égoutte ou les résultats d'échec de canalisation de filtre adjacents dans le dommage surtout à l'approcher-côté wheeltrack (NSWT), avec moins d'impact sur hors jeu wheeltrack (OSWT). Ce papier a l'intention d'enquêter s'il y a un rapport entre la condition des canalisations longitudinales et des différences de vie restantes entre deux wheeltracks d'une route donnée, comme obtenu des enquêtes de Deflectograph. Cette enquête a utilisé des résultats d'enquête de Deflectograph historiques d'environ 20 projets de recommencement routiers pour évaluer l'hypothèse. La révision s'est concentrée sur les études de cas dans l'À ONDES COURTES de l'Angleterre où il y avait des éditions de drainage connues sous la route. Il a été constaté qu'où il n'y avait aucune canalisation sousde surface ou a raté des canalisations de camionneur sous le NSWT, les déviations étaient plus que deux fois sur le NSWT en comparaison de l'OSWT. Cette hypothèse a été aussi évaluée sur une large gamme de projets de recommencement routiers où les enquêtes de GPR avaient été entreprises et les données était sur la présence d'humidité au-dessous du NSWT d'une route. Les données Deflectograph historiques étaient jusqu'à plusieurs années plus vieilles que les données GPR dans certains cas. Pourtant, la révision a montré qu'à 40 % de la longueur de 60 kms totale considérée, il y avait une corrélation directe entre la présence d'humidité sous la route et les hautes déviations dans le bord de quasi côté de la route en comparaison du centre de petite route.
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Citer cet article:
Morteza Zohrabi; Seema Karami
(2011) Assessing the integrity of subsurface drainage system using Deflectograph residual life data in GEO2011. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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