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The Eglinton Crosstown Light Rail Transit

Robert Ng, Tom Xue, Charles Wheeler, David Campo

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GEO2011: 64th Canadian Geotechnical Conference, 14th Pan-American Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering, 5th Pan-American Conference on Teaching and Learning of Geotechnical Engineering

Session: Transportation Geotechnics

ABSTRACT: This paper provides an overview of the regional geology and followed by a discussion of the preliminary subsurface investigations carried out for the proposed Eglinton Crosstown Light Rail Transit (ECLRT) and the subsurface conditions revealed in the preliminary investigations. Challenges and constraints on the design and construction of the proposed ECLRT project from a geotechnical point of view are discussed. Various alternatives to overcome these constraints are presented including the application of earth pressure balance (EPB) tunnel boring machines (TBM) equipped with cutter head capable of dealing with boulders excavation; ground movement controls by soil conditioning and compensation grouting; groundwater control by secant caisson or slurry walls; and temporary shoring and head walls for underground station construction.

RÉSUMÉ: Ce document donne un aperçu de la géologie régionale, suivie d'une discussion des enquêtes sous-sol effectuées pour le projet et les conditions du sous-sol révélées dans les enquêtes. Les défis et les contraintes sur la conception et la construction du projet ECLRT proposé à partir d'un point de vue géotechnique sont discutées. Diverses solutions pour surmonter ces contraintes sont présentés, y compris l'application des tunneliers (TBM) à pression de terre équilibrée (EPB), équipées d'une tête de coupe capable de faire face à l'excavation des rochers, les contrôles des mouvements au sol par injection de coulis de compensation et amélioration des sols, le contrôle des eaux souterraines durant la construction; système d'étayage temporaire et des murs de soutènement pour la construction de la station de métro.

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Citer cet article:
Robert Ng; Tom Xue; Charles Wheeler; David Campo (2011) The Eglinton Crosstown Light Rail Transit in GEO2011. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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