Thermal Modeling of an Instrumented Highway Embankment on Degraded Permafrost
David Kurz, Marolo Alfaro, Jim Graham, Hamid Batenipour
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoManitoba 2012: 65th Canadian Geotechnical ConferenceSession: M1C - Cold Regions Engineering I
ABSTRACT: Northern roads are negatively affected by settlement and lateral spreading, particularly where the mean annual temperature is close to 0ºC. Resulting deformations can lead to dangerous trafficability issues. The instrumented embankment in this project is 18 km northwest of Thompson, Manitoba. Field results were reported earlier. This paper compares results from new thermal modeling with ground temperatures measured at the site from 2008 to 2011. The modeling uses measured thermal conductivities, local climate data. Results are compared with data from the field instruments. Expected trends of climate change are used to predict future performance.
RÉSUMÉ: Les chemins du nord sont négativement affectés par le tassement et le déplacement latéral, surtout où la température moyenne annuelle est proche 0ºC. Les résultats peuvent aboutir des situations de traficabilité dangereux. Le levé instrumenté est 18 km nord-ouest de Thompson, Manitoba. Les résultats du champ ont été reportés à une date antérieure. Ce papier démontre la nouvelle modélisation thermique utilisant les températures de la terre qui ont été mesurées du site entre 2008 et 2011. La modélisation utilise la conductivité thermique mesurée, des données de climat local et le lissage utilisant des fonctions sinus. Les résultats sont comparés avec les données des instruments de surveillance sur le terrain. Les tendances du changement du climat prévu sont utilisées pour prédire la performance de
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David Kurz; Marolo Alfaro; Jim Graham; Hamid Batenipour (2012) Thermal Modeling of an Instrumented Highway Embankment on Degraded Permafrost in GEO2012. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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