Benefits of using Eurocode 7 risk-based procedures in geotechnical engineering on infrastructure projects
Alan Phear, Nick Sartain, Juliet Mian, Rob Talby
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoManitoba 2012: 65th Canadian Geotechnical ConferenceSession: M2D - Transportation Geotechnique
ABSTRACT: Transportation infrastructure is costly to construct, economically important and the safety of its many users is reliant on its adequate performance. Due to its linear nature, such infrastructure is especially exposed to both geotechnical and geological (geo) hazards. These may represent a considerable risk to a project if not properly managed. By adopting a carefully planned and systematic risk management approach, the potential impact of geotechnical hazards can be identified, assessed, mitigated and frequently minimised. This approach results in improved control over construction costs, construction schedule, operational costs and safety. Geotechnical risk categorisation is an integral part of Eurocode 7 (EN 1997-1) and the use of structured geotechnical risk management procedures is also a requirement for the design and construction of highway and railroad projects in the UK. The authors illustrate the practical application of geotechnical risk management through examples from their own experience of major infrastructure projects in Canada and elsewhere.
RÉSUMÉ: L'infrastructure des transports est coûteux à construire, économiquement important et la sécurité de ses nombreux utilisateurs est tributaire de sa performance adéquate. En raison de sa nature linéaire, une telle infrastructure est particulièrement exposée aux dangers géotechniques et géologiques (géo). Ceux-ci peuvent représenter un risque considérable pour un projet s'ils ne sont pas correctement gérés. En adoptant une approche par les risques soigneusement planifiée et systématique de gestion, l'impact potentiel des risques géotechniques peut être identifié, évalué, atténué et souvent minimisé. Cette approche permet un meilleur contrôle des coûts de construction, le calendrier de construction, les coûts opérationnels et de sécurité. Catégorisation des risques géotechniques est une partie intégrante de l'Eurocode 7 (EN 1997-1) et l'utilisation de procédures structurées de gestion des risques géotechniques est également une exigence pour la conception et la construction des projets routiers et ferroviaires au Royaume-Uni. Les auteurs illustrent l'application pratique de la gestion des risques géotechniques à travers des exemples de leur propre expérience de grands projets d'infrastructure au Canada et ailleurs.
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Alan Phear; Nick Sartain; Juliet Mian; Rob Talby (2012) Benefits of using Eurocode 7 risk-based procedures in geotechnical engineering on infrastructure projects in GEO2012. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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