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The development of dynamic PIV for the assessment and quantification of railway foundation conditions

C.A. Murray, N.A. Hoult, W.A. Take ORCID logo

In the proceedings of: GeoMontréal 2013: 66th Canadian Geotechnical Conference; 11th joint with IAH-CNC

Session: Transportation Geotechnique

ABSTRACT: The prevention of derailments due to poor foundation performance is an ongoing challenge for the rail industry both from a cost and safety perspective. This paper discusses the development of a method of railway track vibration monitoring based on the use particle image velocimetry (PIV) and explores the use of this technique to obtain both displacement and vibration data. A case study involving displacement monitoring of a rail-foundation system during the passage of a passenger train with time varying velocity is presented. The data from this case study is analyzed to illustrate the amount of information about the performance of a rail-foundation system that can be obtained by using a PIV-based monitoring system. The next steps toward being able to accurately assess rail-foundation behaviour are then discussed.

RÉSUMÉ: La prévention des déraillements dus à une mauvaise performance de la fondation des systèmes ferroviaires est un défi permanent pour ce secteur, ceci à la fois d™un point de vue financier et d™un point de vue relié à la sécurité. Ce document traite de l'élaboration d'une méthode de surveillance basé sur l'utilisation d™une technique de vélocimétrie par image (PIV). Nous explorons l'utilisation de cette technique pour obtenir des données sur les vibrations et déplacement des particules associées à ces vibrations. Une étude de cas portant sur la surveillance de la fondation d'un système ferroviaire lors du passage d'un train de voyageurs est présentée. Les données de cette étude de cas sont analysées pour illustrer la quantité et la qualité de l™information provenant du système de surveillance PIV. Les prochaines étapes nous permettant d™évaluer avec précision le comportement de la fondation des systèmes ferroviaires sont ensuite discutées.

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Cite this article:
C.A. Murray; W.A. Take; N.A. Hoult (2013) The development of dynamic PIV for the assessment and quantification of railway foundation conditions in GEO2013. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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