Case histories on the use of the slide rail trench shoring system for deep subdrain cut-off installations on CN Rail corridors
Daryl DeMerchant, Serge Bourque, Eric Ouellette, Mario Ruel, Dominique Poirier
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoMontréal 2013: 66th Canadian Geotechnical Conference; 11th joint with IAH-CNCSession: Transportation Geotechnique
ABSTRACT: Three case histories on the use of slide rail trench shoring systems along Canadian National (CN) railway corridors have been reviewed. These sites are located along the upper Saint John River Valley, New Brunswick. At these locations a high groundwater table along with soft silts were causing embankment instability. In order to control the groundwater, 1.4 m wide cut off subdrains ranging in depth from 3 to 5 m were required along the tracks. The primary site challenge consisted of excavating within the soft silts while maintaining the stability of the CN mainline and the adjacent New Brunswick Department of Transportation and Infrastructure (NBDTI) roadway during construction. In addition, buried fibre optic cables were present on all three sites. Full lateral soil support had to be maintained at all times during subdrain installation to prevent potential movement of the tracks and surrounding infrastructure.
RÉSUMÉ: Trois études de cas sur l'utilisation de système d™étaiement de tranchée à glissière utilisés sur les corridors ferroviaires du CN ont été examinés. Ces sites sont situés le long de la vallée de la rivière Saint-Jean au Nord-ouest du Nouveau-Brunswick. À ces endroits, la nappe phréatique élevée dans des sols de silts mous était à l'origine d'instabilité du remblai de la voie ferroviaire. Afin de contrôler les eaux souterraines, des tranchées drainantes de 1,4 mètre de large et d'une profondeur de 3 à 5 mètres ont été nécessaires pour stabiliser les talus. Le défi principal du projet consistait à creuser une tranchée dans les sols silteux mous tout en maintenant la stabilité du talus de la voie ferroviaire principale du CN ainsi que celui de la chaussée du ministère des Transports et de l'Infrastructure du Nouveau-Brunswick (MTINB) durant la construction. De plus, des câbles à fibres optiques enterrées étaient présents à proximité des tranchées drainantes sur les trois sites. Le soutènement latéral des sols devait être complètement maintenu durant toute la construction de la tranchée drainante pour empêcher tout mouvement éventuel de la voie ferroviaire et des infrastructures environnantes.
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Citer cet article:
Daryl DeMerchant; Serge Bourque; Eric Ouellette; Mario Ruel; Dominique Poirier (2013) Case histories on the use of the slide rail trench shoring system for deep subdrain cut-off installations on CN Rail corridors in GEO2013. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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title = Case histories on the use of the slide rail trench shoring system for deep subdrain cut-off installations on CN Rail corridors,
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