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Strength and stiffness properties of lightweight TDA-Sand fill mixtures

Hany El Naggar, Pendar Soleimani, Amirnezam Fakhroo

In the proceedings of: GeoRegina 2014: 67th Canadian Geotechnical Conference

Session: Laboratory and Field Testing

ABSTRACT: Numerous investigations have shown that waste tires may have suitable applications in civil engineering such as highway embankments, landfills as leachate drainage material, lightweight backfills for walls and bridge abutments, for slope stabilization, stacked bales, and subgrade insulation for roads. These promising applications not only provide a new construction material but also help to provide sustainable solution for several environmental and economic problems. The addition of Tire Derived Aggregates (TDA) to sand results in a fill material which is characterised by enhanced shear strength compared to that of pure sand. The effects of soil/aggregate gradation on the shear strength, and compressibility is one of particular interest. The main goal of this research project is to gain an understanding of the interaction between the TDA and aggregate in aim of producing better fill mixtures with enhanced characteristics. This paper reports the first phase of the project.

RÉSUMÉ: De nombreuses enquêtes ont montré que les pneus usagés peuvent avoir des applications appropriées en génie civil , comme les talus de la route , les décharges comme matériau de drainage des lixiviats , des remblais légers pour murs et culées de pont , pour la stabilisation des talus , des balles empilées , et l'isolation du sol de fondation pour les routes . Ces applications prometteuses non seulement de fournir un nouveau matériau de construction , mais aussi aider à fournir une solution durable pour plusieurs problèmes environnementaux et économiques. L'ajout d' agrégats de pneus dérivées (TDA) aux résultats de sable dans un matériau de remplissage qui est caractérisé par une résistance au cisaillement améliorée comparativement à celle du sable pur . Les effets de sol / granulométrie des granulats sur la résistance au cisaillement , et la compressibilité est un intérêt particulier . L'objectif principal de ce projet de recherche est de mieux comprendre l'interaction entre le TDA et globale en vue de produire mieux remplir mélanges avec des caractéristiques améliorées. Cet article présente la première phase du projet.

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Cite this article:
Hany El Naggar; Pendar Soleimani ; Amirnezam Fakhroo (2014) Strength and stiffness properties of lightweight TDA-Sand fill mixtures in GEO2014. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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