Top Down Road Reconstruction, Slope Stability Solutions on a Budget
Peter Bullock
In the proceedings of: GeoRegina 2014: 67th Canadian Geotechnical ConferenceSession: Infrastructure
ABSTRACT: A new approach to road and landslide stabilization using small inclusions, and lots of them, not only proved to be an effective permanent fix, it was also delivered quickly and on budget that was 50% less than traditional methods. The approach combined design/build project delivery, soil/rock anchor technology and geosynthetic reinforced soil (GRS) with micropiles. This combination repeatedly produced efficient, high quality, long-term solutions that were previously unattainable. This paper highlights a pilot project on Vancouver Island, British Columbia that embraced these concepts. It proved to so versatile in a variety of terrains that is was used on other highways and gained the attention of the BC Premier who granted it the 2013 Premiers Innovation Award. The pilot project involved 7 Ministry of Transportation and Infrastructure sites on Vancouver Island. There was a common theme for the locations: remote, steep, and each were along critical access routes to the towns or communities they served with no easy solution for repair. Road closures were not an option, and traditional methods proved to be too expensive to entertain. Due to these constrains the necessary repairs could not be completed in a traditional fashion and over years and decades caused maintenance work to be more frequent at an ever increasing cost. Through extensive research and a collaborative effort, the above-mentioned techniques successfully mitigated every site with minimal traffic disruption and at a fraction of the time and cost associated to traditional approaches.
RÉSUMÉ: Une nouvelle approche de la route et à la stabilisation de glissements de terrain à l'aide de petites inclusions, et beaucoup d'entre eux, non seulement se sont révélés être une solution efficace et permanente, il a également été livré rapidement et le budget qui était de 50 % moins que les méthodes traditionnelles . L'approche combinée exécution des projets de conception / construction, sol / technologie d'ancrage de roche et géosynthétique sol renforcé ( GRS ) avec micropieux . Cette combinaison produit à plusieurs reprises, de haute qualité, des solutions efficaces à long terme qui étaient auparavant inaccessibles. Ce document met en lumière un projet pilote sur l'île de Vancouver, en Colombie-Britannique qui a embrassé ces concepts . Il s'est avéré tellement polyvalent dans une variété de terrains qui a été utilisé sur d'autres autoroutes et a attiré l'attention de la Colombie-Britannique Premier qui l'a accordée le Prix de l'Innovation des premiers ministres de 2013. Le projet pilote, qui consistait 7 Ministère des Transports et des sites d'infrastructure sur l'île de Vancouver. Il y avait un thème commun pour les emplacements: à distance, raide, et chacun d'eux était le long des routes d'accès critiques vers les villes ou les communautés qu'ils servent avec pas de solution facile pour la réparation. Les fermetures de routes ne sont pas une option , et les méthodes traditionnelles se sont avérées trop coûteuses à entretenir . En raison de ces contraintes les réparations nécessaires n'ont pas pu être effectuées dans un mode traditionnel et au fil des ans et des décennies ont causé des travaux d'entretien à être plus fréquent à un coût de plus en plus. Grâce à des recherches approfondies et un effort de collaboration, les techniques mentionnées ci-dessus atténués avec succès chaque site avec une perturbation minimale de la circulation et à une fraction du temps et les coûts associés aux approches traditionnelles.
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Cite this article:
Peter Bullock (2014) Top Down Road Reconstruction, Slope Stability Solutions on a Budget in GEO2014. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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