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Design and Construction of Driven Piles in Liquefiable and Laterally Spreading Soil Conditions for Bridge Structure

Henrik Kristiansen, Adam McIntyre, Kip Skabar

In the proceedings of: GeoRegina 2014: 67th Canadian Geotechnical Conference

Session: Infrastructure

ABSTRACT: The Low Level Road project includes design and construction of the Neptune/Cargill Overpass. Soil conditions in the vicinity primarily comprise of granular fill over loose to compact native granular deposits. The liquefaction of saturated granular soil layers and potential for lateral spreading was predicted for the design level earthquake. Ground improvement was not desirable, and pile foundation design instead included consideration of seismically induced soil liquefaction and lateral spreading soil. This paper presents a description of the design considerations for pile foundations, which included soil-structure-interaction (SSI) analyses. The results of lateral pile analyses were used as input in SSI analyses, several iterations of which were completed to ensure convergence of the independent structural and geotechnical models. Construction information is presented, including pile installation difficulties that were resolved with additional SSI analyses.

RÉSUMÉ: Le projet de la route à basse altitude a compris la conception et la construction du viaduc du passage Neptune/Cargill. Les conditions du sol dans les environs ce comprennent principalement de remblai granulaire sur des dépôts granulaires indigènes de compacité lâche à compacts. Le potentiel de la liquéfaction des couches de sols granulaires saturées et de l™étalement latéral du sol a été évalué pour le niveau de séisme de référence. L™amélioration des sols n'était pas possible, alors des fondations sur pieux ont été conçues tenant compte du potentiel de la liquéfaction et de l™étalement du sol indu par les chargements sismiques. Ce document présente une description des considérations de conception pour les fondations sur pieux, qui comprend l™analyse de l™interaction sol-structure (ISS). Des résultats d™analyses de déflection latéral des pieux ont été utilisés comme paramètres d'entrée pour l™analyse ISS. Plusieurs itérations ont été complétées afin d'assurer la convergence des modèles structuraux et géotechniques conçue indépendamment. De l™information sur la construction est présenté, en particulier en ce qui concerne les problèmes d'installation de pieux qui ont été résolu par de l™analyse ISS supplémentaire.

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Cite this article:
Henrik Kristiansen; Adam McIntyre; Kip Skabar (2014) Design and Construction of Driven Piles in Liquefiable and Laterally Spreading Soil Conditions for Bridge Structure in GEO2014. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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