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PERSONAL REFLECTION OF TEACHING ADVANCED FOUNDATION DESIGN COURSE

Jinyuan Liu

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoQuébec 2015: 68th Canadian Geotechnical Conference & 7th Canadian Permafrost Conference

Session: Geotechnical Education Challenges / Défis de la formation en géotechnique

ABSTRACT: This paper presents course development and lessons learned from teaching Advanced Foundation Design at Ryerson University. This graduate level course considers practical design of shallow and deep foundations for various structures. The topics cover subsurface investigation, foundation type and selection, design principles, shallow foundations, pile design for axial and lateral loads, and pile group. This course was developed eight years ago and modified over the years. So far it has been offered four times to graduate students, on an average of 20 students each time. The tasks for students include attending regular lectures and guest talks, conducting personal readings and individual and team projects, critical reviewing of a research paper, making a presentation, and finishing a final exam. The results from the last four offers will be discussed based on statistical analyses of student compositions, student performance, and feedback. In the end, how to improve the quality of teaching and enhance the students' learning experience for future teaching will be discussed. RÉSUMÉ. Cet article présente le développement d™un cours et les leçons tirées de l™enseignement du cours Advanced Foundation Design à Ryerson University. Ce cours considère la conception pratique des fondations profondes et superficielles pour des structures variées. Les sujets couvrent l™investigation sous terre, les types et la sélection des fondations, les principes de conception, les fondations peu profondes, la conception de pieux pour les charges axiales et latérales, ainsi que les groupe de pieux. Ce cours a été développé il y a 8 ans et a été modifié au cours des années. Il a été offert à 4 reprises à une moyenne de 20 étudiants. Les tâches des étudiants consistent à participer aux cours et discussions, à faire les lectures personnelles, les exercices individuels et les projets d™équipe, à faire une revue critique d™un article de recherche et une présentation et, enfin, à compléter l™examen final. Il est donc question dans cet article, de présenter les analyses statistiques de la performance des étudiants pour ce cours et de discuter des méthodes d™amélioration de la qualité de l™enseignement et de l™apprentissage des étudiants.

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Citer cet article:
Jinyuan Liu (2015) PERSONAL REFLECTION OF TEACHING ADVANCED FOUNDATION DESIGN COURSE in GEO2015. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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