TEMPORARY SLOPE STABILIZATION AT THE AIRPORT TRAIL TUNNEL EXCAVATION, CITY OF CALGARY
Bronwen Kelley, Paul Xu, Ognian Gubev, Laura Normore, Tara Rihn, Lee Nichols, Kelly Illerbrun
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoQuébec 2015: 68th Canadian Geotechnical Conference & 7th Canadian Permafrost ConferenceSession: Landslides and Slope Stability V / Mouvements de terrain et stabilité des pentes V
ABSTRACT: The City of Calgary identified Airport Trail as a key East-West Corridor providing connection from Deerfoot Trail to Stoney Trail. The Calgary International Airport expansion project resulted in a need to develop a tunnel to accommodate east-west traffic under the new runway and taxiways. This tunnel was constructed as a cut and cover tunnel requiring excavation up to 19 metres deep in the local tills and Tertiary soft rocks. This paper describes the rock slope issues and mitigating measures to allow safe construction to proceed.
RÉSUMÉ: La ville de Calgary a identifié l™Airport Trail comme étant un corridor est-ouest clé assurant la connexion entre la Deerfoot Trail et la Stoney Trail. Le projet d™expansion de l™aéroport international de Calgary a donné lieu à un besoin de développer un tunnel pour répondre au trafic est-ouest sous la nouvelle piste et les nouvelles voies de circulation. Ce tunnel a été construit comme un tunnel couvert nécessitant une excavation jusqu™à 19 mètres de profondeur dans les tills locaux et les roches tendres du Tertiaire. Ce document décrit les problèmes de talus rocheux et les mesures d™atténuation afin de permettre une construction sécuritaire.
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Bronwen Kelley; Paul Xu; Ognian Gubev; Laura Normore; Tara Rihn; Lee Nichols; Kelly Illerbrun (2015) TEMPORARY SLOPE STABILIZATION AT THE AIRPORT TRAIL TUNNEL EXCAVATION, CITY OF CALGARY in GEO2015. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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author = Bronwen Kelley; Paul Xu; Ognian Gubev; Laura Normore; Tara Rihn; Lee Nichols; Kelly Illerbrun,
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