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INITIAL MONITORING OF INSTRUMENTED TEST SECTIONS ALONG THE INUVIK-TUKTOYAKTUK HIGHWAY

Earl Marvin De Guzman, Aron Piamsalee, Marolo Alfaro, Lukas Arenson, Guy Doré, Don Hayley

In the proceedings of: GeoQuébec 2015: 68th Canadian Geotechnical Conference & 7th Canadian Permafrost Conference

Session: Infrastructure Performance in Cold Regions / Performance des infrastructures en régions nordiques

ABSTRACT: There are uncertainties related to the mechanical behaviour of embankments that were initially compacted with frozen fill and then experienced natural thawing and settlements during the summer following construction. Side-slope sloughing and fill cracking may occur because of localized thaw settlements under the shoulders and side slopes of the embankment. Two instrumented test sections were constructed side by side along the new Inuvik-Tuktoyaktuk Highway and are being continuously monitored after its construction to study these uncertainties. This paper presents the initial monitoring recorded from the completion of the test sections. Test Section A, the control section, is an unreinforced slope section conforming to the original design of the road embankment. Test Section B is a reinforced slope section with geotextile layers at the slope acting as its reinforcement. Section A and Section B are both instrumented with thermistors for temperature readings, ShapeAccelArrays for the vertical and horizontal deformation monitoring, vibrating wire piezometers for pore water pressures, and thermal conductivity sensors for matric suctions. Strain gauges were also installed in the geotextile reinforcements for Section B to measure the deformations in the geotextile layers.

RÉSUMÉ: Il y a des incertitudes liées au comportement mécanique des remblais qui ont été initialement compactés avec du matériau de remblayage gelé et ont ensuite connu un dégel naturel, ainsi que du tassement après la construction d™été. L™évasement de la pente de talus et la fissuration du remblai peuvent se produire en raison du dégel localisé du tassement le long des accotements et des pentes de talus des remblais. Deux sections d™essais ont été construites côte à côte le long de la nouvelle route Inuvik-Tuktoyaktuk et sont régulées continuellement pour étudier ces incertitudes. Ce papier démontre les résultats préliminaires lors de l™achèvement de la construction des sections d™essais. La section d™essais A est la section de contrôle, soit une section de pente non armée qui est conforme à la conception initiale du remblai routier. La section d™essais B est une section de pente renforcée avec des couches géotextiles qui agissent comme renforcement à la pente. Les sections A et B sont toutes les deux instrumentées avec des thermistances pour indiquer la température, ShapeAccelArrays pour la surveillance des déformations verticale et horizontale, des piézomètres à fil vibrant pour la pression d™eau interstitielle et des mesures de conductivité thermique pour la pression interstitielle. Des extensomètres ont été installés dans les renforcements géotextiles de la section B pour mesurer les déformations des couches géotextiles.

Please include this code when submitting a data update: GEO2015_65

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Cite this article:
Earl Marvin De Guzman; Aron Piamsalee; Marolo Alfaro; Lukas Arenson; Guy Doré; Don Hayley (2015) INITIAL MONITORING OF INSTRUMENTED TEST SECTIONS ALONG THE INUVIK-TUKTOYAKTUK HIGHWAY in GEO2015. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

@article{065, author = Earl Marvin De Guzman; Aron Piamsalee; Marolo Alfaro; Lukas Arenson; Guy Doré; Don Hayley,
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year = 2015
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