BLENDED TRAINING AND COLLABORATIVE LEARNING FOR SOFTWARE USERS IN THE GEOSCIENCES.
Efrosyni-Maria Skordaki, Susan Bainbridge
In the proceedings of: GeoQuébec 2015: 68th Canadian Geotechnical Conference & 7th Canadian Permafrost ConferenceSession: Geotechnical Education Challenges / Défis de la formation en géotechnique
ABSTRACT: Geoscientists and geo-engineers use scientific software in applications that can directly affect public safety. Geological hazard risk assessments, water quality geochemical assessments, and rock stability evaluations, all involve the use of scientific software (i.e. numerical modeling programs). Although training on this type of software is necessary to ensure correct scientific decisions, it is currently conducted without the backing of supportive theory. This study examines the delivery of scientific software training, in blended learning settings, through the eyes of software users in their natural setting of practice. Preliminary data reveal that scientific software users perceive training on this type of software as the process wherein the users inform their practices by developing their conceptual skills. This depends on their participation in knowledge mobilization within an online/onsite community of practice, risk management strategies (i.e. checking their software assumptions) and the profile of the user (background/ strengths, motivation regarding distance/self-directed learning or willingness to openly share information).
RÉSUMÉ: Les géologues et les géo-ingénieurs utilisent des logiciels scientifiques pour analyser des situations pouvant directement affecter la sécurité publique. valuation des risques liés aux dangers géologiques, de la stabilité rocheuse et évaluation géochimique de la qualité de l'eau impliquent l'utilisation de logiciels scientifiques (p. ex. programmes de modélisation numérique). La formation pour ces logiciels est nécessaire pour assurer de bonnes décisions scientifiques. Cependant, cela est actuellement mené sans . Cette étude examine l'offre de formation sur les logiciels scientifiques et à travers les yeux des utilisateurs de logiciels dans le cadre naturel de leur pratique mixte. Les données préliminaires révèlent que les utilisateurs de logiciels scientifiques perçoivent leur formation comme un processus dans lequel ils partagent leurs pratiques en développant leurs compétences conceptuelles. Cela dépend de leur participation à la mobilisation des connaissances au sein d'une communauté en ligne et dans leur communauté pratique immédiate, de leurs stratégies de gestion des risques (c'est-à-dire vérifier leur hypothèse de logiciel) et du profil de l'utilisateur (connaissances / points forts, motivation au sujet de ou la volonté de partager ouvertement l'information).
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Cite this article:
Efrosyni-Maria Skordaki; Susan Bainbridge (2015) BLENDED TRAINING AND COLLABORATIVE LEARNING FOR SOFTWARE USERS IN THE GEOSCIENCES. in GEO2015. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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