Application of Optical Fibre Sensing Real-Time Monitoring Technology at the Ripley Landslide, British Columbia, Canada
David Huntley
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoVancouver 2016: 69th Canadian Geotechnical ConferenceSession: FUNDAMENTALS - II Engineering Geology & Geomorphology
ABSTRACT: An international multi-year project is investigating and monitoring the Ripley Landslide, 7 km south of Ashcroft, British Columbia to better understand and manage landslides along Ca. From 2013 to 2016, the China Geological Survey (CGS) and Geological Survey of Canada (GSC) collaborated to test and evaluate experimental fibre Bragg grating (FBG) and Brillouin optical time domain reflectometry (BOTDR) technologies on an active landslide for the first time in Canada. Innovative real-time monitoring systems were installed on a lock-block retaining wall that separates the Canadian National (CN) and Canadian Pacific Railway (CPR) tracks. This vital component of railway infrastructure crosses the southern extent of the main slide body; and was monitored with the aims of better understanding the deformation mechanisms and potential triggers for sudden movement; and managing the risks associated with railway operations. Monitoring data was processed on site then accessed by wireless transmitter from remote terminals at the CGS and GSC offices. Results, discussed in the context of interpretations from other physical surveys of the landslide, provide new insight into the nature and distribution of surficial earth materials, their stratigraphic relationships, internal structure of the landslide, and structural integrity of critical railway infrastructure. This study demonstrates that despite installation setbacks and extreme environmental conditions, optical fibre sensing real-time techniques are viable monitoring methods that can help ensure the safety and security of the railways, thereby reducing risks to public safety, the environment, natural resources and the economy.
RÉSUMÉ: Un projet international pluriannuel enquête et de suivi du glissement de terrain de Ripley, 7 km au sud de Ashcroft, Colombie-Britannique afin de mieux comprendre et gérer les glissements de terrain le long corridor ferroviaire de l'Ouest du Canada. De 2013 à 2016, l'Enquête sur la Chine géologique (CGS) et la Commission géologique du Canada (CGC) ont collaboré pour tester et évaluer la fibre expérimentale réseau de Bragg (FBG) et Brillouin optique temporel réflectométrie (BOTDR) technologies sur un glissement de terrain actif pour la première fois au Canada. Des systèmes de surveillance en temps réel innovantes ont été installés sur un mur de soutènement lock-bloc qui sépare les Canadien National (CN) et le Canadien Pacifique (CFCP) pistes. Cette composante essentielle de l'infrastructure ferroviaire traverse la limite sud du corps de chariot principal; et a été suivie avec les objectifs de mieux comprendre les mécanismes de déformation et les déclencheurs potentiels pour un mouvement brusque; et de gérer les risques associés à l'exploitation ferroviaire. Les données de surveillance a été traité sur place puis consultée par l'émetteur sans fil de terminaux distants dans les bureaux de la SCG et de la CGC. Résultats, abordés dans le contexte de l'interprétation d'autres enquêtes physiques du glissement de terrain, fournissent un nouvel éclairage sur la nature et la distribution de matériaux de terres de surface, leurs relations stratigraphiques, la structure interne de l'éboulement, et l'intégrité structurelle de l'infrastructure ferroviaire essentiel. Cette étude démontre que les techniques en temps réel optique de détection de fibres sont, les méthodes de surveillance rentables viables qui peuvent assurer la sûreté et la sécurité des chemins de fer, réduisant ainsi les risques pour la sécurité nationale publique, l'environnement, les ressources.
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David Huntley (2016) Application of Optical Fibre Sensing Real-Time Monitoring Technology at the Ripley Landslide, British Columbia, Canada in GEO2016. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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