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Modelling of Negative Skin Friction on Driven Piles

Abouzar Sadrekarimi

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoVancouver 2016: 69th Canadian Geotechnical Conference

Session: FOUNDATION DESIGN - II Driven Piles

ABSTRACT: Dragload and downdrag are engineering problems that are encountered in designing piles in soft cohesive soils. A pile installed in soft soil can be subjected to additional frictional loads resulting from the relative movement between the adjacent soft soil and the pile. This movement creates negative skin friction along the upper part of the pile above the neutral plane, which is resisted by positive skin friction along the lower segment of the pile below the neutral plane. In this paper, finite element analyses are carried out to model negative skin friction mobilized on driven piles installed in soft clay. The location of the neutral plane and the effects of pile length and coating on the neutral plane location are investigated. The numerical model is compared with field data from instrumented coated and uncoated hollow-cylindrical pre-stressed concrete piles driven into soft Bangkok clay. The negative skin friction predicted from the numerical analyses agrees reasonably well with field measurements. The analyses results suggest that the location of neutral plane changes with pile length, coating, and vertical loading. Using that varies with depth yields to better estimation of dragloads comparing with using a constant value of .

RÉSUMÉ: Faites glisser et faites-le glisser vers le bas de charge sont des problèdes tas dans les sols tendres et cohésifs. Un tas qui est installé dans le sol tendre peut être assujetti aux charges de frottement supplémentaires qui sont le résultat du mouvement relatif entre le tas et le sol tendre adjacent. Ce mouvement crée la résistance de frottement négative le long de la partie supérieure du tas, qui est résisté à la résistance de frottement positive le long de la partie inférieure du tas avec la résistance au basculement. Dans ce finis (AEF) est effectué pour modeler la résistance de frottement négative qui est mobilisée sur des tas entraînés installés profond

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Citer cet article:
Abouzar Sadrekarimi (2016) Modelling of Negative Skin Friction on Driven Piles in GEO2016. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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