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Performance of the largest flexible buried structure during construction- Full-scale test

M.M El-Sharnouby

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoVancouver 2016: 69th Canadian Geotechnical Conference

Session: INFRASTRUCTURE - VI Pipelines & Tunnels

ABSTRACT: Flexible buried bridges have been an integral part of the Canadian infrastructure for decades. In 2016, the largest flexible buried structure in the world will be built for a transportation application in Europe. Utilizing the Ultra-Cor Corrugation, the structure will have a span of 25.5 m and a rise of 9.0 m. A full-scale field test of part of this structure was conducted at Atlantic Industries Limited (AIL) facility in Dorchester, NB, to study its performance during backfilling. The structure was instrumented with strain gauges and deflection prisms. The full-scale test results demonstrated that the performance of the structure during backfilling is better than predicted. A modification to the maximum allowable deflection limit during construction in Canadian Highway Bridge Design Code (2014), CAN/CSA-S6-14, is proposed.

RÉSUMÉ: Les structures sol-construite en Europe, pour une application routière, la plus grande structure de type sol-métal au monde. En utilisant -Cor, la structure aura une portée de 25.5m et une flèche de 9.0m. Un essai à grande échelle sur , NB, au Nouveau-endant le remblayage. La structure fut instrumentée avec des jauges de contrainte et des prismes de déflexion. Les résultats de cet essai ont démontré que la performance de la structure durant )le remblayage était supérieure à celle prédite. Une modification de la limite de déviation maximale admissible pendant la construction est proposée dans le Code Canadien sur le Calcul des Ponts Routiers (2014), CAN/CSA-S6-14.

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Citer cet article:
M.M El-Sharnouby (2016) Performance of the largest flexible buried structure during construction- Full-scale test in GEO2016. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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