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Properties of Metro Vancouver’s Glacial Deposits and their use for Earthworks and Pavement Subgrade Support

J Scott

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoVancouver 2016: 69th Canadian Geotechnical Conference

Session: INFRASTRUCTURE - II Highways & Bridges

ABSTRACT: The Metro Vancouver area of British Columbia includes highly variable ice-age glacial and recessional deposits. The glacial deposits have been overridden by advancing ice sheets. Subsequent recessional glacomarine and outwash sediments have been deposited over these denser sediments in some areas. The modes of deposition of these materials results in spatial variability. Material from cut slopes completed into glacial deposits are sometimes used for embankment fill in Metro Vancouver. The glacial deposits with high silt content are sensitive to moisture changes at or above the optimum moisture content. This paper provides an overview of a suite of laboratory and field observations undertaken to characterize the nature of these materials for compaction and the subgrade modulus for pavement design. Data is presented on the general index/classification properties as well as the compaction characteristics and California Bearing Ratio (CBR) testing. Subsequently, the data is compared with existing data for similar materials found elsewhere.

RÉSUMÉ: La région métropolitaine de Vancouver en Colombie-Britannique comprend des dépôts glaciaires et des dépôts de moraine de récession datant de la période glaciaire. Les dépôts glaciaires ont été modifiés par le passage des calottes glaciaires. pôts denses à certains endroits. Les modes de déposition de ces matériaux résultent en une variabilité spatiale. Les matériaux provenant des pentes complétées dans le dépôt similaire au till et les sols glaciomarins sont parfois utilisés comme remblai pour les digues dans la région métropolitaine de Vancouver. Les dépôts glaciaires avec une forte teneur en silt sont très sensibles aux changements dans la teneur en eau à ou au--situ. Cet article présente un survol matériaux de compaction et le module des sols pour la conception de routes. Des données sont présentées sur e les caractéristiques de compaction et les essais CBR (Indice portant californien). Les données sont par la suite comparées à des données existantes pour des projets similaires.

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Citer cet article:
J Scott (2016) Properties of Metro Vancouver’s Glacial Deposits and their use for Earthworks and Pavement Subgrade Support in GEO2016. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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