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Preload Treatment for Highway Embankments on Soft Soils – A Case History

(Uthaya) M. Uthayakumar, Michael Oliver

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoOttawa 2017: 70th Canadian Geotechnical Conference; 12th joint with IAH-CNC

Session: Transportation Geotechnics II - Roads A

ABSTRACT: This paper describes the preload program implemented for the treatment of soft soils, monitoring of the preload treatment program using instruments and analysis of the monitoring data. This case history is from the South Fraser Perimeter Road project, located in Delta and Surrey, British Columbia. The subsurface conditions along the road alignment included highly compressible soils, consisting of peat, very soft silts and clays, thickness varying from less than 10 m to more than 100 m. Groundwater table was located at or within a few metres of the ground surface. Preload treatment included construction of the road embankment using mineral earthfill with a nominal surcharge. Instrumentations to monitor the performance of the preload treatment included settlement gauges, piezometers and slope inclinometers. The instrumentation data was used to confirm or modify the final design recommendations, treatment duration and the predicted post-construction settlement. Details of the design, construction, instrumentation, monitoring and analysis of the preload monitoring data are presented.

RÉSUMÉ: Cet article décrit le programme de précontrainte mis en place pour le traitement des sols molles, la surveillance du programme de prétraitement à l'aide d'instruments et l'analyse des données de surveillance. L'histoire de ce cas fait partie du projet du chemin périphérique South Fraser, situé à Delta et Surrey, en Colombie-Britannique. Les conditions de sous-sol le long de l'alignement de la route comprenaient des sols très compressibles, constitués de tourbe, de limons et d'argiles très doux, dont l'épaisseur varie de moins de 10 m à plus de 100 m. La nappe phréatique était située à quelques mètres de la surface du sol ou à quelques mètres de celle-ci. Le traitement de précontrainte comprenait la construction du remblai de la route à l'aide d'une décharge minérale avec une surtaxe nominale. Les instruments de contrôle des performances du traitement de précontrainte comprenaient des jauges de compensation, des piézomètres et des inclinomètres de pente. Les données d'instrumentation ont été utilisées pour confirmer ou modifier les recommandations de conception finale, la durée du traitement et le règlement prédit après la construction. Les détails de la conception, de la construction, de l'instrumentation, du suivi et de l'analyse des données de surveillance de précharge sont présentés.

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Citer cet article:
(Uthaya) M. Uthayakumar; Michael Oliver (2017) Preload Treatment for Highway Embankments on Soft Soils – A Case History in GEO2017. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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