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Reliability of drag embedment anchors for applications in Canadian deep offshore

Mohammad Javad Moharrami, Hodjat Shiri

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoEdmonton 2018: 71st Canadian Geotechnical Conference; 13th joint with IAH-CNC

Session: Soil Mechanics and Foundations (Offshore Geotechnics)

ABSTRACT: Reliability analysis was applied to calculate the failure probability of drag embedment anchors for intact catenary mooring lines (ULS). The probabilistic characterization of the seabed soil condition and environmental loading was associated to deepwater sites (e.g. the Flemish Pass Basin). The ultimate holding capacity of the anchor was modeled using plastic yield loci incorporating the profile and frictional capacity of the embedded anchor chain. The dynamic line tensions were extracted from time domain analyses of a generic floating system subjected to environmental loadings. The reliability analysis was performed using First-order reliability method (FORM).

RÉSUMÉ: Une analyse de fiabilité a été appliquée pour calculer la probabilité de défaillance des ancrages traînée pour les lignes caténaire intactes (ULS). La caractérisation probabiliste de l'état du sol du fond marin et de la charge environnementale a été associée aux sites d'eau profonde de Terre-Neuve-et-Labrador (TNL) (par ex. Le bassin du col Flemish). La capacité de rétention ultime de l'ancre a été modélisée en utilisant des locus de rendement en plastique incorporant le profil et la capacité de frottement de la chaîne d'ancrage intégrée. Les tensions de ligne dynamiques ont été extraites d'analyses temporelles d'un système flottant générique soumis à des charges environnementales. L'analyse de fiabilité a été effectuée en utilisant la méthode de fiabilité du premier ordre.

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Citer cet article:
Mohammad Javad Moharrami; Hodjat Shiri (2018) Reliability of drag embedment anchors for applications in Canadian deep offshore in GEO2018. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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