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Evaluation of a mechanically stabilized layer for the Trans-Canada Highway in Antigonish Nova Scotia

Mark H. Wayne, Paul Hewgill, Adam Marlin, Jay Kwon

Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoEdmonton 2018: 71st Canadian Geotechnical Conference; 13th joint with IAH-CNC

Session: Geosynthetics I (Geo Composites)

ABSTRACT: In the fall of 2015 the owners involved with the construction of Highway 104 in Antigonish Nova Scotia were faced with a dilemma. Sections of the project consisted of a subgrade that was built up during the winter months using backfill that was potentially frozen. The Nova Scotia Transportation and Infrastructure Renewal Department (NSTIR) chose to utilize a design which incorporated a multi-axial geogrid to overcome the poor subgrade and optimize the pavement such that the structural number for the section would meet or exceed the requirements for the highway and height restrictions would not be exceeded. This paper examines the process of design and presents the successful use of repetitive plate load testing to confirm that the foundation stiffness requirements were achieved on this project.

RÉSUMÉ: À l'automne 2015, les propriétaires engagés dans la construction de l'autoroute 104 à Antigonish, Nouvelle-Écosse, ont été confrontés à un dilemme. Des sections du projet consistaient une infrastructure qui avait été construite pendant les mois d'hiver en utilisant un remblai potentiellement gelé. Le Ministère des Transports et Renouvellement de l'infrastructure de la Nouvelle-Écosse (NSTIR) a décidé d'utiliser une conception qui comprenait une géogrille multiaxiale pour surmonter la mauvaise infrastructure et optimiser la structure de chaussée que le nombre structurel de la section satisferait ou dépasserait les exigences de et que les restrictions de hauteur ne seraient pas dépassées. Le présent document examine le processus de conception et dévoile l'utilisation réussie drépétitifs de charge sur plaque pour confirmer que les exigences de rigidité de l ont été atteintes dans ce projet-là.

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Citer cet article:
Mark H. Wayne; Paul Hewgill; Adam Marlin; Jay Kwon (2018) Evaluation of a mechanically stabilized layer for the Trans-Canada Highway in Antigonish Nova Scotia in GEO2018. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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