Geomembrane puncture protection for tire derived aggregate
Bryce Marcotte, Ian Fleming
Dans les comptes rendus d’articles de la conférence: GeoEdmonton 2018: 71st Canadian Geotechnical Conference; 13th joint with IAH-CNCSession: Geosynthetics I (Geo Composites)
ABSTRACT: Geomembranes are used in barrier systems for waste containment facilities and are typically placed over a compacted clay liner or geosynthetic clay liner. Due to the rising cost of gravel in some areas, tire derived aggregate (TDA) is often used as a drainage layer. TDA is composed of light vehicle tires that have been shredded into pieces that vary in size, thickness, and contain protruding steel wires. The wires have the potential to puncture the geomembrane unless sufficient protection is placed above the geomembrane. Multiple short-term (24 hour) tests were completed at different applied pressures with varying levels of protection to develop guidelines for puncture protection.
RÉSUMÉ: Les géomembranes sont utilisées dans les site d'enfuisement pour les installations de confinement des déchets et sont généralement placées sur un revêtement d'argile compacté ou un revêtement d'argile géosynthétique. En raison de l'augmentation du coût du gravier dans certaines régions, l'agrégat dérivé des pneus (TDA) est souvent utilisé comme couche de drainage. TDA est composé de pneus de véhicules légers qui ont été déchiquetés en morceaux de différentes tailles, épaisseurs et contenant des fils d'acier en saillie. Les fils ont le potentiel de percer la géomembrane à moins qu'une protection suffisante soit placée au-dessus de la géomembrane. Des tests multiples à court terme (24 heures) ont été réalisés à différentes pressions appliquées avec différents niveaux de protection afin d'élaborer des directives pour la protection anti-crevaison.
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Citer cet article:
Bryce Marcotte; Ian Fleming (2018) Geomembrane puncture protection for tire derived aggregate in GEO2018. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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