William R. Bennett bridge – Ten years of performance monitoring
(Uthaya) M. Uthayakumar, Susan Balogh
In the proceedings of: GeoSt. John's 2019: 72nd Canadian Geotechnical ConferenceSession: Transportation Geotechnics
ABSTRACT: The five-lane William R. Bennett Bridge across the Okanagan Lake in British Columbia was constructed and opened to traffic in July 2008. The bridge has an elevated-fixed-structure on pile foundations over shallow water and a floating structure on pontoons over deep water. Subsurface soils along the bridge alignment include very soft to soft compressible silts and clays and loose to compact sands. The bridge approach embankments were constructed following preload treatment. Settlement of the approach embankments was estimated using laboratory test data on soils, then updated using analysis of the preload settlement data. Settlement of pile foundations was estimated using consolidation parameters derived from laboratory tests. Post-construction settlement survey was conducted to assess the performance using shallow and deep settlement gauges installed on and within the approach embankments, on the bridge piers and on the abutments. Baseline survey for settlement monitoring was carried out immediately after construction in June 2008 and then annually from June 2011 to June 2018. The survey monitoring data shows satisfactory performance and the measured settlement magnitudes are within the prediction. This paper presents a brief description of the design and construction of the bridge, geotechnical analyses, preload data, settlement prediction and the measured post-construction data.
RÉSUMÉ: Le pont à cinq voies William R. Bennett sur le lac Okanagan, en Colombie-Britannique, a été construit et ouvert à la circulation en juillet 2008. Il est doté d'une structure fixe surélevée reposant sur des fondations sur pilotis sur une eau peu profonde et d'une structure flottante sur un ponton au-dessus d'une eau profonde . Les sols souterrains situés le long de l'alignement du pont comprennent des limons et argiles compressibles très mous à mous et des sables meubles à compacts. Les remblais d™approche du pont ont été construits après traitement de précharge. Le tassement des remblais d'approche a été estimé à l'aide de données d'essais de laboratoire sur les sols, puis mis à jour à l'aide d'une analyse des données de tassement à la précharge. Le tassement des fondations sur pieux a été estimé à l'aide de paramètres de consolidation dérivés d'essais en laboratoire. Une enquête de tassement a été réalisée après la construction pour évaluer la performance à l'aide de jauges de tassement peu profondes et profondes installées sur et dans les remblais d'approche, sur les piliers du pont et sur les culées. La surveillance de la colonisation a été effectuée immédiatement après la construction en juin 2008, puis annuellement de juin 2011 à juin 2018. Les données de surveillance montrent une performance satisfaisante et les amplitudes de règlement mesurées sont conformes aux prévisions. Ce document présente une brève description de la conception et de la construction du pont, des analyses de tassement, des données de précharge, des prévisions de tassement et des données mesurées.
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(Uthaya) M. Uthayakumar; Susan Balogh (2019) William R. Bennett bridge – Ten years of performance monitoring in GEO2019. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.
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