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Designing of Deep Foundation Systems for Offshore and Onshore Facilities – Similarities and Dissimilarities

Hafeez Baba, Henri Sangam

In the proceedings of: GeoSt. John's 2019: 72nd Canadian Geotechnical Conference

Session: Offshore and Nearshore

ABSTRACT: Driven steel tubular piles are most commonly used for offshore structures and are becoming popular onshore as well. Typically, offshore piles are required to support large loads and are bigger in diameter, wall thickness, length, use high performance steel and require high-energy impact hammers to install. Pile drivability predictions are critical for selecting the appropriate hammer(s) to successfully install the pile to the required depth. The pile drivability assessment is carried out using a combination of a wave equation analysis and the soil resistance to driving (SRD). However, the methods to estimate SRD and the drivability analysis vary between offshore and onshore. This paper presents some selected experiences for both onshore and offshore locations for estimating SRD and carrying out drivability analysis. The procedures for SRD estimations for offshore include use of CPT data and friction fatigue concept during installation. The similarities and dissimilarities between the onshore and offshore situations are demonstrated for SRD predictions and drivability analysis.

RÉSUMÉ: Les pieux tubulaires en acier entrainés sont le plus souvent utilisés pour les structures extracôtières (offshore) et deviennent également de plus en plus populaires sur terre (onshore). Généralement, les pieux offshores sont nécessaires pour supporter des charges importantes, ils ont un diamètre, une épaisseur de paroi et une longueur, utiliser de l'acier de haute performance plus importants et nécessitent l'installation de marteaux à des impacts à énergie forte. Les prédictions de la maniabilité des pieux sont essentielles pour sélectionner le(s)marteau(x) approprié(s) pour installer le pieu à la u pieu est réalisée en combinant une analyse équation d et la résistance du sol au battage. Cependant, les méthodes d'estimation de la résistance du sol au battage ela maniabilité varient entre offshore et onshore. Cet article présente quelques expériences choisies sur des sites onshore et offshore pour estimer la résistance du sol au battage et effectuer une analyse de la maniabilité. Les procédures estimation de la résistance du sol au battage fatigue par friction démontrées pour les prédictions de la résistance du sol au battage analyse de la maniabilité.

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Cite this article:
Hafeez Baba; Henri Sangam (2019) Designing of Deep Foundation Systems for Offshore and Onshore Facilities – Similarities and Dissimilarities in GEO2019. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

@article{Geo2019Paper159,author = Hafeez Baba; Henri Sangam,title = Designing of Deep Foundation Systems for Offshore and Onshore Facilities – Similarities and Dissimilarities,year = 2019}