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Engineering Geological Characterization of the 2014 Jure Nepal Landslide: The Future of Interactive Mixed Reality Field Sites, Hazard Identification and Mitigation Through Game Engines

J. Mysiorek, I.E. Onsel, D. Stead, N. Rosser

In the proceedings of GeoSt. John's 2019: 72nd Canadian Geotechnical Conference

Session: Geohazards Assessment

ABSTRACT: This paper presents an innovative, alternative 3D Virtual/Mixed Reality (VR/MR) workflow that can be employed to better understand, visualize, and mitigate complex geohazard phenomena. On August 2nd, 2014, ~80 km northeast of Kathmandu, Nepal, a large (~5.5 Mm3), destructive landslide occurred near Jure in Sindhupalchok. The slope is still potentially in an unstable state, undergoing progressive rockfalls/slides with the most recent major event (~20,000 m3) in August 2017. Results presented in this paper describe both the field and remote sensing methods utilized in addition to change detection analysis. A comparative rockfall simulation analysis with 2D (RocFall 6.0) and a 3D game engine (Unity) will be described to demonstrate and identify the limitations, advantages and disadvantages. Furthermore, 2D and 3D results on the Jure landslide have been incorporated into an interactive 3D VR/MR holographic field site database, enabling an immersive and enhanced engineering 3D geovisualization experience. We demonstrate how VR/MR techniques can provide a game-changing way engineers/geoscientists understand, communicate, model and mitigate geohazards.

RÉSUMÉ: Ce document présente un flux de travail alternatif 3D en réalité virtuelle / réalité mixte (VR / MR) qui peut être utilisé pour mieux comprendre, visualiser et atténuer les phénomènes géohazards complexes. Le 2 août 2014, à environ 80 km au nord-est de Katmandou, au Népal, un important glissement de terrain destructeur (environ 5,5 Mm3) s'est produit près de Jure, dans le Sindhupalchok. La pente est toujours potentiellement instable et subit des éboulements / glissements progressifs avec l'événement majeur le plus récent (environ 20 000 m3) en août 2017. Les résultats présentés dans le présent document décrivent les méthodes de télédétection sur le terrain et à distance utilisées, ainsi que l'analyse de détection de changement . Une analyse comparative de simulation de chute de pierre avec 2D (RocFall 6.0) et un moteur de jeu 3D (Unity) sera décrite pour illustrer et identifier les limitations, avantages et inconvénients. En outre, les résultats 2D et 3D du glissement de terrain Jure ont été intégrés à une base de données de sites de terrain holographique 3D VR / MR interactive, permettant une expérience de géovisualisation 3D immersive et améliorée. Nous montrons comment les techniques de RV / MR peuvent offrir une manière révolutionnaire pour les ingénieurs / géoscientifiques de comprendre, communiquer, modéliser et atténuer les risques géologiques.

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Cite this article:
J. Mysiorek; I.E. Onsel; D. Stead; N. Rosser (2019) Engineering Geological Characterization of the 2014 Jure Nepal Landslide: The Future of Interactive Mixed Reality Field Sites, Hazard Identification and Mitigation Through Game Engines in GEO2019. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

@article{Geo2019Paper473,author = J. Mysiorek; I.E. Onsel; D. Stead; N. Rosser,title = Engineering Geological Characterization of the 2014 Jure Nepal Landslide: The Future of Interactive Mixed Reality Field Sites, Hazard Identification and Mitigation Through Game Engines,year = 2019}