f GeoConferences.ca: Micropiles and shotcrete to support the expansion of the new Cedarvale interchange station
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Micropiles and shotcrete to support the expansion of the new Cedarvale interchange station

Alexandre Almeida, Mark Redden, Naresh Gurpersaud

In the proceedings of: GeoCalgary 2022: 75th Canadian Geotechnical Conference

Session: M8

ABSTRACT: To allow a 5.5 m widening of both sides of Cedarvale Station, formerly known as Eglinton West Station, in Toronto, a micropile and shotcrete shoring system was constructed to support a 10 m deep excavation. The excavation process was balanced to minimize any eccentric loading onto the existing structure. A top-down approach was taken to quickly allow pedestrian traffic. The Southern portion of the existing station featured a T-shaped structure that was widened to expand the capacity at platform level. Support of this overhang during excavation was achieved using high-capacity soil-bonded micropiles installed directly adjacent to the structure. A careful excavation and load transfer procedure was executed to safely transfer the loads onto the micropiles and allow the excavation to advance. The micropile shoring and underpinning solution allowed the excavation to proceed to depth while maintaining the bus and subway service in and out of the station. A detailed description of the project, including subsurface conditions, installation, monitoring, testing, and lessons learned are outlined in this paper.


RÉSUMÉ: Pour permettre un élargissement de 5.5 m des deux côtés de la station Cedarvale, anciennement connue sous le nom de station Eglinton West, à Toronto, un système d'étaiement en micropieux et en béton projeté a été construit pour supporter une excavation de 10 m. Le processus d'excavation a été équilibré pour minimiser toute charge excentrique sur la structure existante. Une approche descendante a été adoptée pour permettre rapidement la circulation des piétons. La partie sud de la gare existante comportait une structure en forme de T qui a été élargie pour augmenter la capacité au niveau du quai. Le soutènement de ce porte-à-faux lors de l'excavation a été réalisé à l'aide de micropieux liés au sol de grande capacité installés directement à côté de la structure. Une procédure minutieuse d'excavation et de transfert de charge a été exécutée pour transférer en toute sécurité les charges sur les micropieux et permettre à l'excavation d'avancer. La solution d'étaiement et de soutènement des micropieux a permis de procéder à l'excavation en profondeur tout en maintenant le service de bus et de métro à l'intérieur et à l'extérieur de la gare. Une description détaillée du projet, y compris les conditions du sous-sol, l'installation, la surveillance, les essais et les leçons apprises sont décrites dans ce document.


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Almeida, Alexandre, Redden, Mark, Gurpersaud, Naresh (2022) Micropiles and shotcrete to support the expansion of the new Cedarvale interchange station in GEO2022. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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year = 2022
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