f GeoConferences.ca: Embankment dams under dynamic heavy traffic loading: Challenges and perspective
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Embankment dams under dynamic heavy traffic loading: Challenges and perspective

Erdrick Perez-Gonzalez, Jean-Pascal Bilodeau, Steven Dore-Richard, Valerie Frechette

In the proceedings of: GeoCalgary 2022: 75th Canadian Geotechnical Conference

Session: M1

ABSTRACT: Heavy traffic on embankment dams is commonly discouraged because structural integrity damage could occur and potentially modify its behavior. However, special transport needs often occur in isolated areas, either for mining purposes or transporting heavy equipment, and permitting heavy vehicle traffic over dams can be strategic economically and environmentally. Since vehicle damage is not a conventional dam design criterion, traffic permissibility determination and damage quantification is a non-trivial problem which must be analyzed accordingly. This article presents theoretical bases to guide the analysis of heavy vehicles' effect on embankment dams. Proper damage quantification and establishment of an acceptability criterion for heavy vehicles' effect on dams is a work in progress that will maximize usefulness of available infrastructure, especially in remote areas with limited road infrastructure.


RÉSUMÉ: La circulation de véhicules lourds sur les barrages en remblai est généralement déconseillée en raison des dommages qu'elle peut causer à l'intégrité de la structure. Cependant, dans les zones isolées ayant des besoins particuliers en matière de transport, que ce soit pour l'exploitation minière ou pour le transport d'équipements lourds, autoriser la circulation de véhicules lourds sur les barrages peut être bénéfique sur le plan économique et environnemental. Comme les dommages causés par les véhicules ne sont pas un critère conventionnel dans la conception des barrages, la détermination de l'admissibilité du trafic et la quantification des dommages qu'il génère est un problème non trivial, qui doit être analysé en conséquence. Cet article vise à présenter des bases théoriques pour guider l'analyse de l'effet des véhicules lourds sur les barrages en remblai. La quantification adéquate des dommages et l'établissement d'un critère d'acceptabilité de l'effet des véhicules lourds sur les barrages est un travail en cours qui permettra de maximiser l'utilité de l'infrastructure disponible, en particulier dans les régions éloignées où l'infrastructure routière est limitée.


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Cite this article:
Perez-Gonzalez, Erdrick, Bilodeau, Jean-Pascal, Dore-Richard, Steven, Frechette, Valerie (2022) Embankment dams under dynamic heavy traffic loading: Challenges and perspective in GEO2022. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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