f GeoConferences.ca: Remediation of a Railway Embankment on Collapsed Sensitive Glaciomarine Clay Using Timber Piles near Mink Creek, Northwest British Columbia
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Remediation of a Railway Embankment on Collapsed Sensitive Glaciomarine Clay Using Timber Piles near Mink Creek, Northwest British Columbia

Adam Bontempo, Matthew Cormier, Chris Johnson, Kayla Robinson, Tim Keegan

In the proceedings of: GeoCalgary 2022: 75th Canadian Geotechnical Conference

Session: T10

ABSTRACT: On the evening of November 25, 2020, an expansive earth flow landslide in a sensitive glaciomarine deposit destroyed approximately 130 m of track along the Canadian National Railway Company (CN) Kitimat Subdivision at Mile 9.42, approximately 10 km south of Terrace, BC. A site investigation and instrumented construction field trial program were conducted to assess the site conditions. Limit equilibrium and finite element methods were used to assess the stability of the embankment, and long-term settlement was estimated using both field and laboratory data. A combination of geosynthetics and timber shear piles were used to construct the new embankment, and additional instrumentation was installed to monitor changes in ground conditions during construction. This paper examines combinations of pile and geosynthetic elements and their capability to improve railway embankment stability in collapsed sensitive glaciomarine deposits.


RÉSUMÉ: Dans la soirée du 25 novembre 2020, un vaste glissement de terrain par écoulement de terre dans un dépôt glaciomarin sensible a détruit environ 130 m de voie le long de la subdivision Kitimat des Compagnie des Chemins de fer Nationaux du Canada (CN) au point milliaire 9,42, à environ 10 km au sud de Terrace, en Colombie-Britannique. Une enquête sur le site et un programme de remplissage d'essai instrumenté ont été menés pour évaluer les conditions du site. Des méthodes d'équilibre limite et d'éléments finis ont été utilisées pour évaluer la stabilité du remblai, et le tassement à long terme a été estimé à l'aide de données de terrain et de laboratoire. Une combinaison de géosynthétiques et de pieux de cisaillement en bois a été utilisée pour construire le nouveau remblai, et des instruments supplémentaires ont été installés pour surveiller les changements des conditions du sol pendant la construction. Cet article compare des combinaisons de pieux et d'éléments géosynthétiques et leur capacité à améliorer la stabilité des remblais ferroviaires dans les dépôts glaciomarins sensibles effondrés.


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Cite this article:
Bontempo, Adam, Cormier, Matthew, Johnson, Chris, Robinson, Kayla, Keegan, Tim (2022) Remediation of a Railway Embankment on Collapsed Sensitive Glaciomarine Clay Using Timber Piles near Mink Creek, Northwest British Columbia in GEO2022. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

@article{Bontempo_GEO2022_75, author = Adam Bontempo, Matthew Cormier, Chris Johnson, Kayla Robinson, Tim Keegan,
title = Remediation of a Railway Embankment on Collapsed Sensitive Glaciomarine Clay Using Timber Piles near Mink Creek, Northwest British Columbia,
year = 2022
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