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Backcalculation and sensitivity of NDT to temperature variations in flexible pavements

Dieter Stolle, Anastasia Nezhentseva, Gabriel Sedran

In the proceedings of: GEO2010 Calgary: 63rd Canadian Geotechnical Conference & 6th Canadian Permafrost Conference

Session: M1-B

ABSTRACT: The Light Weight Deflectometer is a smaller version of the Falling Weight Deflectometer, which is used to evaluate pavement-subgrade systems. Given the limited information obtained from the LWD, difficulties with back-calculation of properties exist. It is shown that elastostatic back-calculation provides a stiffness, which combined with the dynamic impedance of the Mindlin plate model allows one to estimate an effective subgrade modulus and elastic modulus of pavement or an equivalent asphalt thickness. Based on in-situ and simulated data, the sensitivity of the LWD test to variable properties and temperature is addressed.

RÉSUMÉ: Le Déflectomètre à Masse Léger (DML) est une version réduite de Déflectomètre à Masse Tombante utilisée pour évaluer le système de l'infrastructure des chaussées. Étant donné que les informations obtenues à partir du DML sont limitées, le retro-calcul des propriétés existe. Il est montré que le retro-calcul élastostatique donne une rigidité, qui combinée avec l'impédance dynamique obtenue à partir du modèle de la plaque de Mindlin, permet l'estimation du module effective de l'infrastructure, le module élastique des chaussées ou une épaisseur équivalente de l'enrobée. Sur la base des données in-situ et simulées, la sensibilité du test de LD vis-à-vis les variations des propriétés et de la température est examinée.

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Cite this article:
Dieter Stolle; Anastasia Nezhentseva; Gabriel Sedran (2010) Backcalculation and sensitivity of NDT to temperature variations in flexible pavements in GEO2010. Ottawa, Ontario: Canadian Geotechnical Society.

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